Monday, October 5, 2015

Çocuğumuz İle İlgili Problemlerin Kaynağı;Beyni Rantabl Kullanamama!

Günümüzde nörodejeneratif yani beyin hücrelerindeki kayıp ile seyreden bir beyin hastalığı parkinson ve beynin bilişsel fonksiyonlarında ilerleyici kayıplara neden olan demans hastalığının enlerinden alzheimer hastalıkları ilginçtir ki, dünyadaki doğum oranları ile aynı seviyede büyümektedir. Bunun sebebi Yaradanın insanoğluna verdiği müthiş mekanizma olan beynin rantabl kullanılamamasından kaynaklandığı gerçeğidir. 'Beynin sihirli gücü' gibi cümleleri kullanmak için arzetmiyorum bu ifadeleri. Kişinin farkındalık eşiğine dokunmak için ifade ediyorum.

Selfie ile kendi simasına ve suretine aşkını yaşayan günümüz toplum insanı kendini tanımakta güçlük çekmektedir. İnsanların farkındalık eşiğinden uzaklaştığı günümüzde yaşam kalitesini nitelikçe arttırmak için ifade edeceğim beyin ile ilgili bedensel ve ruhsal mülahazalar üzerinde işin bilimselliğinden ziyade problemlerimizin kaynağına dikkat çekeceğim.


İnsan davranışlarının güç kaynağı olan beyin alanı içinde kullanmadığımız alanların bireylerin kabiliyetlerini de etkilediği aşikar. Hayat kalitesi ile doğrudan ilintili olan bu meselede çocuklarımızın beynini etkin ve verimli bir şekilde nasıl kullanması gerektiğini ifade ederek günümüz problemlerin kaynağına da inmiş olacağız. Bu çerçevede aile çocuğundaki bazı sorunların kaynağını öğrendikten sonra da farklı etkinliklerle beyin alanlarını aktivite etmiş olacak.Çocuğunuzun dikkat dağınıklığı, unutkanlık , duygu dilinin eksikliği, muhakeme gücünün zayıflığı, sebat eşiğinin zayıf oluşu gibi problemlerin yavaş yavaş giderildiğini görerek kısa zaman diliminde %60 etkisini görecekseniz.

Öncelikle insan beynini yüzeysel olarak tanımakta fayda var.Beynin sağ ve sol lob olmak üzere iki bölümden oluştuğu herkesin malumu. Mevcudun üzerinden çalışan 'sol bölüm' bugünkü neslin otomatiğe bağlandığı ezberci mantıkla hareket eder. 'Sağ bölüm' ise gelecekle ilgili hayallere yelken açarak muhakeme gücünün artı yaptığı yer olarak karşımıza çıkar.

Basit bir testle ;
*Ellerinizi birleştirdiğinizde, sağ baş parmağınız altta mı?Üstte mi?
Üstte ise sizde sağ beynin hakim olması ihtimali var.
*Gördüğünüz insanların ismini mi hatırlarsınız?Yüzünü mü?
İsmini hatırlıyorsanız sizde sol beynin hakim olması ihtimali var.
*Elinizi ileri uzattığınızda işaret parmağınızın ucuna sol gözünüzü kapatarak bakın, bir de sağ gözünüzü kapatarak bakın. Parmağınız hangi bakışınızda yer değiştirdi?
Sol gözünüzü kapatınca yer değiştirdi ise de büyük ihtimal sağ beynin hakim olduğu bir bireysiniz.

Günümüzde sol beyin ağırlıklı verilen eğitim sisteminde sağ beynin işlevini sol bölümü üstlenmesinden dolayıdır ki çocuklarımızın okul  performansı düşüktür. Her iki lobun işlevselliği için adım atmak gerekir ki , 'benim çocuğum sol beynini kullandığından böyleymiş' çaresizliğinden uzak durmuş olalım.

Amacımız Yaradanın verdiği beyin nimetini gayesi nispetinde ve israfsız bir şekilde kullanabilme beceresini sağlamaktır.Çocuğunuzun gerçek kapasitesi bir kova hacmindeyken iken, o neden sadece  bir maşrapa hacminde kullansın ki?

[Yarınki makalemizde sağ lob ve sol lobu etkin kullanabilmek için hangi aktiviteler yapılabilir konusunu işleyeceğiz]





0 comments: