Sunday, September 20, 2015

Bireyleri Anlamadaki Sağırlığımız!

Günümüzde nebatat alemi içerisinde hangi ilacın hangi ağaca faydası var mülahazasında, insanoğlunun bitki hususunda gramajına kadar gösterdiği hassasiyeti varlık adesesinin merkezindeki 'insan'a göstermemesi manidardır. 

Görsel erişim ipuçlarıyla veya kullanılan dil kalıplarıyla tespit edilebilen bu temsil kişilikler, ebeveyn ve öğretmen tarafından bilinmesi gereken en temel argüman olmalı.Bu temsiliyeti bilme keyfiyeti , özellikle okul öncesi ve ilkokul dediğimiz eğitimin bidayetindeki süreç itibariyle, çocuğun 'biricik' istidatlarının keşfine bizleri müzahir kılabilir.

Unutmamak gerekir ki buğdaydan anlamayan değirmenci olamaz, cevherden anlamayan sarraf olamaz, insandan anlamayan da muallim olamaz.

'Devlet memuru olarak çalışan ve bizim de sekiz-beş diye ifade ettiğimiz hareketliliğin içindeki bir adam, her gün eşine çiçek alarak eve  gelir.Birbuçuk yıllık evli olan çift için abartılacak bir şey de değildir aslında bu durum.Fakat adam bir gün eşine;
-'Gönül gözüm! Her gün sana çiçekle geliyorum ama bir türlü sendeki mutluluk portresini yakalayamıyorum.'
Eşi hemen cevap verir;
-'Bana bir defa olsun 'seni seviyorum' demiş olsaydın, hediye ettiğin tüm çiçeklerden daha değer kesbederdi.'

Evet bayan işitsel temsil kişiliği ağır basan birisi olduğu için, erkek farkındalıktan bihaber eşinin ruhuna hitap edememiştir.

Görsel temsil kişiği ağır basan erkekler, işitsel ve dokunsal temsil kişiği ön planda olan kadınların yapılarını atlayarak çözüme ulaşamazlar.Bu sebeptendir ki kadınlar kendileriyle özel ilgilenmeyi bekler.Temsil kişilikleri özellikleri çerçevesince de aile alt yapısı baz alınırsa, erkek çocuklarınız sizleri bilinçle dinlerken , kız çocuklanız duygu yoğunluğuyla dinlerler.

İletişimdeki farkındalığın artması etkileşimi çoğaltacaktır.

0 comments: