Tuesday, September 29, 2015

Anne-Babanın Çocuklarla Psikolojik Savaşı:Ödevler!

Günümüzde ödevlerin eğitim sistemi içerinde amacına muvafık yapılıp yapılmadığı herkesin malumu. Ödevlerin zorlantı ve saplantı hale sokulmaktan ziyade çocuğun sorumluluk duygularını geliştirecek, hayat planlaması adına mesafe alacak ve başarıyı tattıracak bir hale getirilmesi elzem. Amacı dışındaki her ödev çocuğa destek olmamakla birlikte, okuldan ve öğretmenden soğutmakla kalmaz şahsiyet kazanımı konususunda da ağır yaralar almasına neden olabilmektedir de. Unutulmamalı ki ödevler çocuklarla girişilen bir psikolojik savaş değil kazanıma dönüştürülecek önemli bir süreçtir.

Çocukların ağır müfredatlar altında omuz verdikleri eğitim sahalarında mutluluğu yakalayamamaları ve özgüvenlerinde sarsıntı yaşamalarının temel nedeni , okul süreçlerinin yönetilememesidir.Bu sürecin oyuncularından anne babanın tavrı, çocuk için çok ehemmiyetlidir.

Bu nokta-i nazarla anne-babaların çocukları bilgi hamalı olarak gördüğü ve ödevlerin tonajıyla ölçme yaptığı bir eğitim anlayışının hangi psiko-sosyal yaralara da gebe olacağı vakidir.

Bu yaralara sebebiyet vermemek ve gelecek dünyamız çocuklarımızı yılgınlığa düşürmemek için öncelikle anne-babaların ödevler konusunda şu cümlelerden kaçınması elzemiyet kesbetmektedir:

-'Hemen ödevini yap, öyle otur!'
-'Dersin yok mu senin?!
-'Ödevini bitirmeden tablet oynamak yasak.!
-'Emin misin ödevin olmadığına!
-'Ne de çabuk bitirdin ödevini, ben hiç görmedim!
-'Ödevini bitirmeden dışarıya adım atmak yok!
-'Gel bakiyim ödevlerini bir kontrol edelim!
-'Ödevin var mı yok mu?Bak öğretmenine sorarım!
-'Ödevlerini  niye düzgün yapmıyorsun?
-'Ödevini yapmadan uyumak yasak!
-'O ödev öyle yapılmaz, ver bakiyim şu kitabı!
-'Ödevini bitirmeden televizyonun başına geçemek yok!
-'Ödevin bitene kadar başında bekleyeceğim!
-'Komşunun çocuğu ödevini bitireli yıllar oldu!
-'Ben senin gibi iken ödevlerimi muntazam bir şekilde yapardım.Ya sen? 


Bugünün ailelerinin  hoyratça kullandığı bu cümlelerin aslında hangi cevherleri söndürdüğü aşikar olsa gerek.

Sesinizi duyar gibiyim; 
-Çocuğuma nasıl ev ödevlerini yaptırabilirim o zaman!(Yarınki makale)

0 comments: