Tuesday, September 15, 2015

Çocuğumu Keşfetmek İstiyorum

Evimizin en önemli neşe kaynağı olan çocuklarımızı daha iyi tanıyabilme ve çıkan envantere göre de ilgi boyutunda pozitif adımlar atma adına aşağıdaki 27 özellikten uygun olanları işaretleyiniz.

Envanterdeki cevaplar ipucu niteliğinde olup çocuğunuzun bilinmedik özelliklerini keşfettiğinizde ilgi ve alakanızın da şeklinin değiştiğini göreceksinizdir.

Tavsiyemiz önce anne-babanın kendisini test etmesi yerinde olacaktır.
(Sonuçlar hakkında bilgi almak için iletişim formuyla bizlere ulaşabilirsiniz.Çocuğunuzun yaş seviyesini ve cinsiyetini belirtiniz.)

1)Zamanı doğru kullanma ve iş konsantrasyonunu kaybetmeme =O
2)Motivasyon için gerekli dinamikleri kendi kendine sağlama=O
3)Mevcut kuralları sorgulama ve tek başına geliştirebilme=O
4)Yabancı bir ortamda çekinmeden iletişime geçme rahatlığı=O
5)Başkalarını etkileyebilme ve arkasından sürükleyebilme=O
6)Sıkılmadan bir iş ile ilgilenebilme, sonunu getirme=O
7)Arkadaşça yaklaşma, cana yakın pozitif olma=O
8)Karşındakilere karşı gerekli toleransı gösterebilme, alttan alma=O
9)İşbirlikteliklerine açık olma, beraber hareket etme=O
10)Karşısındakilerin duygu ve düşüncelerine dikkat etme=O 
11)Bir işin detaylarına inerek eksiksiz olarak yapma=O
12)Çevresindeki kişi ve olaylarla ilgili olan bitenin takip edilmesi=O
13)Her ortamda kendini rahat ifade etme=O
14)Takım yerine bireysel çalışmayı tercih etme=O
15)Yeni bir iş başlatma konusunda cesaret ve kendine güven=O
16)Olayları olumlu pozitif yönünden görebilme=O
17)Duygularıyla değil, mantığıyla hareket etme=O
18)Birileri ile rekabet içinde olma isteği=O
19)Sahada, hareket içinde olma isteği=O
20)Güçlü network, çok sayıda kontak sahibi olma=O
21)Kuralları esnetmeden, birebir uygulama=O
22)İşi dikkatli, özenli, kaliteli en iyi şekilde yapmaya çalışma=O
23)Sistematik organize olup, planlayarak bir işle ilgilenme=O
24)Mevcut ortamı koruma, geliştirmek için bir çaba sarfetmeme=O
25)İlgi çekerek karşısındakini etkileme, kendini gösterme=O
26)Dinleme ve konuşma arasında denge sağlama=O
27)Konudan uzaklaşmadan iletişimi sürdürme=O 

Çocuğunuzun yukarıdaki detay durumlarını birebir değerlendirdiğinizde temas ettiğiniz mizaç zenginliğini eminim yeniden keşfedeceksinizdir. Çocuğun üzerinde bu analizi yapan ebeveynin ilgi dağarcığındaki talim ve terbiye taktikleri de farklı bir enginlik kazanacaktır.Bu taktikleri de çocuğun yaratılış özelliklerinden gelen görsellik,işitsellik ve dokunsallık gibi öğrenme stilleriyle de zenginleştirmek yerinde olacaktır.

İnsan fıtratının dikkate alınarak geliştirildiği bu stillerle bugün çok büyük istidatların da ortaya çıkmasına vesile  kılınmıştır.Ailede başlayıp örgün eğitim içerisinde gelişerek devam eden ve her daim değişkenlikleri itibar edilecek bu öğrenme stilleri eğitim sistemimizde maalesef ıskalanmaktadır.Bu nokta-i nazarla, ihmale uğrayan ve geç kalınan talim ve terbiye stratejileri adına da ümidimizi yitirmememiz gerekmektedir.Zira sadaktaki her ok, ileriye gitmesi için geriye çekilir. Büyük sıçrayışlar için bir kaç adım geriye gitme, işin tabiatında vardır.Müfredatın öğrenciden önemli olduğu,yönetmeliğin öğretmenden daha ziyade ehem arzettiği mevcut sistemin içerisine 'insan' odaklı metodolojilerin geç de olsa monte edileceğine inancım tam.

İtibarı azimet ölçüsüne getirilmiş bir öğretmen camiası ve bacasız fabrikanın neşe kaynağı kıymetli addedilen öğrencilerin bulunduğu bir okul ortamı ufkumuzdan uzak addedilmemeli.

0 comments: